dimecres, 18 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador. James Crook

Avui us parlaré de les diferents metàfores que ha distribuït Charles Crook, on podem veure que, mitjançant la tecnologia es pot ensenyar i ajudar a aprendre amb l’ordinador.

Les metàfores són les següents:

-La metàfora tutorial (l’ordinador com a tutor): en aquesta metàfora, és l’ordinador qui fa de professor, per tant, l’ordinador és qui ensenya a l’alumne com a model d’aprenentatge. L’alumne ha de respondre unes preguntes que són avaluades per l’ordinador. És un aprenentatge individual i ajuda a avançar molt. Un exemple per poder posar en pràctica aquesta metàfora podria ser: 


-La metàfora de la construcció (l’ordinador com a alumne): en aquesta metàfora és l’alumne qui controla a l'ordinador. L’alumne ha d’experimentar i explorar unes activitats que ell mateix haurà de realitzar, per tant està en l’ambient d’aprenentatge. Scratch és un programa molt útil per treballar la metàfora de construcció. En aquest programa podem controlar l’animal, objecte o element que volem, i que aquest faci allò que nosaltres volem que faci. Ho farà amb els passos que li haurem donat abans.


-La metàfora del laboratori (l’ordinador com a simulador): fa referència als simuladors que podem utilitzar des dels nostres ordinadors. Són una evolució dels sistemes tutorials que permeten fer un aprenentatge per descobriment, on l'alumne és qui pot manipular el programa.
Dos programes que són uns exemples clars serien: Crayon Physics, i Proyecto Grimm y La Doctora Xinxeta.




-La metàfora de la caixa d’eines ( l’ordinador com una eina): l'ordinador com a eina de treball és un dels fets que és més es veuen en la nostra vida diària. En una escola és convenient que els alumnes utilitzin aquesta eina per tal de poder fer activitats interessants i que estiguin relacionades amb experiències o preocupacions que puguin tenir. Aquesta doncs, és una manera d'aconseguir que els alumnes es motivin per aprendre i també saber manejar les noves tecnologies. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada