dissabte, 16 de novembre del 2013

Pràctiques a l'escola bressol El Drac

Presentació de l’escola.

L’escola bressol El Drac està situada a Vilanova i la Geltrú, al Carrer del Canigó. Aquesta escola bressol és pública i ofereix els serveis de llar d’infants i menjador, per a infants de 4 mesos fins als 3 anys.

El primer dia de pràctiques.

La meva padrina de tercer és diu Lorena, varem arribar les dues juntes a l’escola. El primer que varem haver de fer va ser canviar-nos la roba que portàvem, i desprès hem va ensenyar l’aula en la que ella està i més tard l’escola en general, també em va presentar a la professora de l’aula, és diu Anna.


A les 9:00 varem tornar a l’aula, ja que havíem de rebre als infants. La professora em va estar explicant que just feia una setmana aproximadament que havien ja acabat el període d’adaptació.


Aquesta és una fotografia de l’horari d’adaptació dels infants del mes de setembre. La professora el que va fer va ser, primer de tot començar amb petits grups i poca estona perquè els infants s’anessin acostumant, i així al cap d’un mes aproximadament ja poder tenir tot el grup de classe acostumat, ja que pels infants es una cosa totalment nova.





L’Anna, la professora hem va estar explicant la història de l’escola mentre jo anava jugant amb alguns infants. Hem va explicar que al començament era una guarderia, on hi podien anar els infants que més ho necessitaven, i que ara ja és una escola bressol. Més tard, varem portar als infants al pati, quan varen decidir entrar-los a l’aula, l’Anna em va deixar participar amb una de les tasques que s’ha de dur a terme quan es torna del pati.


La tasca era rentar les mans i la cara als infants, primer ella ho va fer i em va ensenyar com havia de posar a l’Infant. Quan va ser  hora de que ho fes jo va ser terrorífic, vaig mollar a quasi tots els infants, tot i que semblava algo fàcil, no ho era.

També desprès d’anar al pati se’ls hi canviava el panyal, i si anaven molt bruts la roba també.



Molts dels infants marxaven a les 12:00, i solament dos alumnes de deu es quedaven a menjar. L’hora de menjar em va sobtar, ja que primer de tot els van donar un plat amb carn, i la professora els deixava menjar amb les mans i si no ho acabaven no els obligava, ja que en moltes escoles les monitores emboteixen el menjar als alumnes.


Desprès de menjar, la professora els deixava jugar una estoneta i així desprès poder-los posar a dormir. Mentre els infants dormien, la Lorena, l’Anna i jo, varem estar fent un mòbil de la tardor.



Cap a les 4:00 varem despertar als nadons que dormien, ja que a les 4:30 els seus pares els venien a buscar. També mentre els infants dormien em van estar explicant el funcionament de l’escola, i la dinàmica que seguia l’Anna.



Segon dia de pràctiques

Com el primer dia, el primer que s’ha de fer és canviar-se i seguidament anar a rebre als infants. Avui els infants faran la seva primera experimentació, que consistirà en experimentar els moniatos. Aquesta activitat consisteix en que la professora presentarà els moniatos als alumnes, tot seguit els assentarà de quatre en quatre a les cadires, per així que puguin tenir tot el temps necessari perquè ho toquin, ho mengin, ho experimentin amb els dits....La `professora em va comentar que no tots tindrien el mateix interès però que s’ha de respectar, és a dir, si un infant no ho vol experimentar, no cal obligar-lo.


Com vaig poder observar, alguns infants varen mostrar molt interès amb els moniatos, i inclús en van menjar. D’altres no és van veure tan entusiasmats per experimentar i van anar a jugar amb altres jocs.

Aquest dia no van tenir tan de temps per anar fora el pati, perquè havien estat experimentant amb els moniatos. 





Aquest dia és van quedar tres infants a menjar, i per tant, vaig poder donar de menjar a un dels alumnes, hem va agradar molt l’experiència.
A la tarda, quan els infants dormien, l’Anna, la Lorena i jo varem aprofitar per a fer algunes manualitats. 
L’activitat va consistir en amb botelles de Coca Cola, una joguina 
                                   







       


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada